ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 甲南女子大学研究紀要I

肢体不自由のある生徒の認知特徴について : ウェクスラー知能検査下位検査プロフィールの分析から

https://konan-wu.repo.nii.ac.jp/records/963
https://konan-wu.repo.nii.ac.jp/records/963
d43d44f1-33aa-4acd-8c6c-957a33792adf
名前 / ファイル ライセンス アクション
/ 042-01 (810.4 kB)
Item type Journal Article(1)
公開日 2023-12-19
タイトル
タイトル 肢体不自由のある生徒の認知特徴について : ウェクスラー知能検査下位検査プロフィールの分析から
タイトル
タイトル Cognitive Features of Secondary Students with Physical Difficulties : Analysis of Profiles from the Wechsler Intelligence Scale
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
作成者 後藤, 容子

× 後藤, 容子

後藤, 容子

Search repository
デューイ十進分類法
主題Scheme Other
主題 physical_difficulties
デューイ十進分類法
主題Scheme Other
主題 cognitive_features
デューイ十進分類法
主題Scheme Other
主題 Wechsler_Intelligence_Scale
デューイ十進分類法
主題Scheme Other
主題 subscale's_profiles
デューイ十進分類法
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical_difficulties
デューイ十進分類法
言語 en
主題Scheme Other
主題 cognitive_features
デューイ十進分類法
言語 en
主題Scheme Other
主題 Wechsler_Intelligence_Scale
デューイ十進分類法
言語 en
主題Scheme Other
主題 subscale's_profiles
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 110004868203
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The cognitive features of secondary students who have physical difficulties were investigated in this study by examining records of the Wechsler Intelligence Scale. Scores (of 909 first year students of senior high school whose difficulties were due mainly to cerebral palsy) from subscales of WAIS and WISC-R were analyzed and profiles were constructed. The results show that there are discrepancies between the profiles of WAIS and the profiles of WISC-R. They could be explained by the difference in degree and types of difficulties among the samples as the tests using WISC-R were conducted more recently than the tests using WAIS. This reflects the fact that students in special schools have had more severe and complex difficulties in recent years. Assuming that the results of WAIS reflect the cognitive features of those with only physical difficulties, it can be concluded that even though the students with physical difficulties could perform verbal subtests and performance subtests equally, more detailed analysis revealed that they were weak in doing tasks which require abilities of perceptual organization and processing speed, but were capable of doing tasks which require comprehension and freedom from distractibility.
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11639882
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13471228
書誌情報
発行日 2006-03-18 甲南女子大学研究紀要. 人間科学編
en : Studies in human sciences

号 42
p. 1
p. 6
言語
言語 jpn
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-12-25 00:38:55.646735
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3