ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 甲南女子大学研究紀要I

認知発達特徴を考慮した早期就学・修学支援の可能性について : 事例からの検討

https://konan-wu.repo.nii.ac.jp/records/934
https://konan-wu.repo.nii.ac.jp/records/934
e256c1e2-7889-4733-915e-693a25b33ef7
名前 / ファイル ライセンス アクション
/ 040-01 (1.2 MB)
Item type Journal Article(1)
公開日 2024-05-27
タイトル
タイトル 認知発達特徴を考慮した早期就学・修学支援の可能性について : 事例からの検討
タイトル
タイトル Possibility of Earlier Support for Children with LD and/or AD/HD : Comprehensive Assessment of their Cognitive Development and Long-term Intervention
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
作成者 後藤, 容子

× 後藤, 容子

後藤, 容子

Search repository
デューイ十進分類法
主題Scheme Other
主題 children_with_LD_and
デューイ十進分類法
主題Scheme Other
主題 or_AD
デューイ十進分類法
主題Scheme Other
主題 HD
デューイ十進分類法
主題Scheme Other
主題 cognitive_features
デューイ十進分類法
主題Scheme Other
主題 earlier_intervention
デューイ十進分類法
言語 en
主題Scheme Other
主題 children_with_LD_and
デューイ十進分類法
言語 en
主題Scheme Other
主題 or_AD
デューイ十進分類法
言語 en
主題Scheme Other
主題 HD
デューイ十進分類法
言語 en
主題Scheme Other
主題 cognitive_features
デューイ十進分類法
言語 en
主題Scheme Other
主題 earlier_intervention
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 110004680840
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Children especially with LD and/or AD/HD, need help adapting to school life, and the earlier the intervention is, the better the result. I examined cognitive features of six children with LD and/or AD/HD. Assessments were conducted with the Form K Development Test and the WISC, and by information from their teachers and parents about their academic performance and social behavior at school. All of the six children had characteristic cognitive features from infancy, especially memory problems : narrow working memory span, slow memory processing and short retention. The result showed that early intervention based on early assessment of cognitive development enabled long-term support. Children could be taught and disciplined efficiently notwithstanding their problems. For example, a child with narrow working memory came to achieve better acquisition and understanding of knowledge, when given instructions of short sentences in succession.
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11639882
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13471228
書誌情報
発行日 2004-03-18 甲南女子大学研究紀要. 人間科学編
en : Konan Women's University researches of human sciences volume

号 40
p. 1
p. 7
言語
言語 jpn
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-05-20 08:33:46.538118
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3