WEKO3
アイテム
認知発達特徴を考慮した早期就学・修学支援の可能性について : 事例からの検討
https://konan-wu.repo.nii.ac.jp/records/934
https://konan-wu.repo.nii.ac.jp/records/934022ad147-03ce-410e-b9a1-2454a408d6a9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | Journal Article(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 認知発達特徴を考慮した早期就学・修学支援の可能性について : 事例からの検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Possibility of Earlier Support for Children with LD and/or AD/HD : Comprehensive Assessment of their Cognitive Development and Long-term Intervention | |||||||
言語 | en | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
作成者 |
後藤, 容子
× 後藤, 容子
|
|||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | children_with_LD_and | |||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | or_AD | |||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | HD | |||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | cognitive_features | |||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | earlier_intervention | |||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | children_with_LD_and | |||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | or_AD | |||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | HD | |||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | cognitive_features | |||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | earlier_intervention | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 110004680840 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Children especially with LD and/or AD/HD, need help adapting to school life, and the earlier the intervention is, the better the result. I examined cognitive features of six children with LD and/or AD/HD. Assessments were conducted with the Form K Development Test and the WISC, and by information from their teachers and parents about their academic performance and social behavior at school. All of the six children had characteristic cognitive features from infancy, especially memory problems : narrow working memory span, slow memory processing and short retention. The result showed that early intervention based on early assessment of cognitive development enabled long-term support. Children could be taught and disciplined efficiently notwithstanding their problems. For example, a child with narrow working memory came to achieve better acquisition and understanding of knowledge, when given instructions of short sentences in succession. | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11639882 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 13471228 | |||||||
書誌情報 |
発行日 2004-03-18 甲南女子大学研究紀要. 人間科学編 en : Konan Women's University researches of human sciences volume 号 40 p. 1 p. 7 |
|||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn |