ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 甲南女子大学研究紀要. 人間科学編
  1. 大学紀要
  2. 甲南女子大学研究紀要. 人間科学編
  3. 40号

認知発達特徴を考慮した早期就学・修学支援の可能性について : 事例からの検討

https://konan-wu.repo.nii.ac.jp/records/934
https://konan-wu.repo.nii.ac.jp/records/934
5b7498b2-0b79-4d35-8692-304f17426ed2
名前 / ファイル ライセンス アクション
040-01.pdf 040-01 (1.2 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-11-02
タイトル
タイトル 認知発達特徴を考慮した早期就学・修学支援の可能性について : 事例からの検討
タイトル
タイトル Possibility of Earlier Support for Children with LD and/or AD/HD : Comprehensive Assessment of their Cognitive Development and Long-term Intervention
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 children_with_LD_and
キーワード
主題Scheme Other
主題 or_AD
キーワード
主題Scheme Other
主題 HD
キーワード
主題Scheme Other
主題 cognitive_features
キーワード
主題Scheme Other
主題 earlier_intervention
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 children_with_LD_and
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 or_AD
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 HD
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cognitive_features
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 earlier_intervention
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 後藤, 容子

× 後藤, 容子

WEKO 1479

後藤, 容子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1480
姓名 GOTO, Yoko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Children especially with LD and/or AD/HD, need help adapting to school life, and the earlier the intervention is, the better the result. I examined cognitive features of six children with LD and/or AD/HD. Assessments were conducted with the Form K Development Test and the WISC, and by information from their teachers and parents about their academic performance and social behavior at school. All of the six children had characteristic cognitive features from infancy, especially memory problems : narrow working memory span, slow memory processing and short retention. The result showed that early intervention based on early assessment of cognitive development enabled long-term support. Children could be taught and disciplined efficiently notwithstanding their problems. For example, a child with narrow working memory came to achieve better acquisition and understanding of knowledge, when given instructions of short sentences in succession.
書誌情報 甲南女子大学研究紀要. 人間科学編
en : Konan Women's University researches of human sciences volume

号 40, p. 1-7, 発行日 2004-03-18
出版者
出版者 甲南女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13471228
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11639882
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 110004680840
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:21:46.595200
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3